Balte levněji
o obalech bez obalu

optimalizujte svoje náklady na balení

Blog


Balte levněji - do krabice (2)

Stejně jako u materiálu (viz. můj první článek) tak i u konkrétního typu obalu může platit, že dražší varianta je ve výsledku levnější. Při počítání nákladu na balení je totiž vedle ceny obalu nutné započíst i další nákladové položky, přímé i nepřímé. Jde například o čas potřebný pro zabalení, náklady na energie, skladovací prostory či případné reklamace na dodané zboží, které se cestou poškodilo. Druhá zásada tedy zní:

Balte do správného obalu (krabice)

čístBalte levněji - do krabice (2)

Švýcaři zvolili na EURO 2016 špatný obal

V rámci bojů ve skupině A během duelu domácí Francie a Švýcarska došlo hned několikrát k poškození „obalu“ švýcarských fotbalistů. Naši obaloví experti se ihned pustili do analýzy celého incidentu a došli k jednoznačnému závěru, že obaly Švýcarů byly výrazně poddimenzovány a neodpovídali způsobu zacházení francouzských hráčů se švýcarským „zbožím“. Drsnější manipulace vedla naštěstí jen k poškození obalu a nikoli samotných produktů ze Švýcarska.

čístŠvýcaři zvolili na EURO 2016 špatný obal

Bublinková fólie - gramáž = kvalita ?

Položme si otázku: „Co je u bublinkové fólie, jakožto ochranného obalu, důležité? Její váha (gramáž/plošná hmotnost) nebo její ochranné vlastnosti?“ Vypadá to na hloupou otázku, nicméně z vlastní zkušenosti vím, že pro většinu zákazníků je gramáž bublinkové fólie synonymem pro její kvalitu. Pro tyto zákazníky platí, že čím je plošná hmotnost fólie vyšší, tím je bublinková fólie kvalitnější. Ale skutečnost je dnes trochu složitější.

čístBublinková fólie - gramáž = kvalita ?

BIOPLASTY – široký pojem a vizuální ekologie

Bio- a Eko- jsou zaklínadla moderní doby a platí to i v obalovém průmyslu. Mnoho obchodních řetězců začalo před několika lety místo klasických tašek nabízet jejich ekologičtější variantu – rozložitelní, bio, recyklované, degradabilní a další tašky. „Biotaška“ je dnes „povinná“ v každém super/hyper řetězci. Bohužel, jak to bývá, dobré myšlenky se razantněji chopili „tvrdí“ obchodníci, marketingoví a PR šéfové, kteří o problematice bioplastů a zacházení s nimi neměli příliš ponětí. Anebo možná záměrně celou věc zjednodušovali, jen aby v očích veřejnosti a zákazníků vypadali jako dostatečně „zelení“. Pro takové chování již existuje termín greenwashing, tedy záměrná dezinformace za účelem prezentovat se jako environmentálně zodpovědná společnost.  Jak to tedy s bioplasty je ve skutečnosti?

čístBIOPLASTY – široký pojem a vizuální ekologie

Víte co chcete? Aneb jak zadat e-aukci.

„Máte vycházkové hole? Asi takhle dlouhé…“ Znalci Járy Cimrmana si jistě vzpomenou na úskalí telefonování z telefonních budek. Tato úsměvná scénka mi připomíná častý nedostatek při zadávání e-aukcí. Zákazník vyhlásí e-aukci na obaly a obalové materiály s takovým zadáním, ze kterého není vůbec jasné, co vlastně potřebuje. Vynechání klíčových parametrů jednotlivých obalů (ať záměrné nebo z neznalosti) velmi zvyšuje riziko, že e-aukce nenaplní svůj účel a bude odsouzena k nezdaru. Zadavatel si často myslí, že krabice je prostě krabice a lepicí pásky jsou přeci všechny stejné. Ale není to pravda. Přitom správné zadání je jedním z klíčových předpokladů pro úspěšnou realizaci e-aukce se všemi očekávanými benefity – úspora času, úspora nákladů, větší transparentnost apod.

čístVíte co chcete? Aneb jak zadat e-aukci.

© BALTE LEVNĚJI 2014, všechna práva vyhrazena  |  vytvořil Kurzor, s.r.o.

Kurzor.net