Balte levněji
o obalech bez obalu

optimalizujte svoje náklady na balení

Blog

Kategorie článků: Trendy v balení


Nemáte lidi? Pořiďte si stroje!

Nedostatek lidských zdrojů se stává společným jmenovatelem všech odvětví průmyslu. Mnoho firem jednak akutně hledá nové zaměstnance a jednak se snaží udržet ty stávající, aby jim neutekli „za lepším“. V řadě regionů je nezaměstnanost na nejnižší úrovni po roce 1990 a volné lidské zdroje prostě nejsou. A právě nedostatek lidí je často brzdou růstu firem, které by jinak mohly vyrobit a prodat více svých produktů. A přitom mnohdy stačí podívat se na problém trochu jinak a u jednotlivých pracovních činností a úkonů se ptát: „Musí to dělat člověk? Nejde to dělat jinak?“. Ano jde. Dokázal to již Henry Ford – řešením může být totiž automatizace. A u balení to platí samozřejmě také. 

čístNemáte lidi? Pořiďte si stroje!

Vratný obal FixNet – ekologické i ekonomické řešení

Mezi obalová řešení s nejvyšší ekonomickou návratností a nejnižšími ekologickými dopady patří vratné obaly – tedy obaly, které můžete použít znovu a znovu a znovu. Takové řešení má řadu výhod – šetří firmě náklady, jejich užíváním nevzniká žádný odpad, nemusíte hlídat skladovou zásobu obalů atd. Samozřejmě vratné obaly naleznou uplatnění pouze v některých případech. Nicméně firmy si možnost vratného obalu často ani neuvědomují, neboť jsou zvyklé balit určitým způsobem, který jim vyhovuje. Hledat jiné řešení je tak ani nenapadne. A co nahradit třeba všeobecně používanou stretch fólii?

čístVratný obal FixNet – ekologické i ekonomické řešení

Veletrhy mají smysl! FachPack 2016

Je to již nějaký pátek, co skončil třídenní obalářský veletrh FachPack, který se konal 27. – 29. 9. v německém Norimberku. Přesto mi dovolte malé ohlédnutí. I když se v dnešní zrychlené době může zdát, že veletrhy jsou věc přežitá a pro obchod zbytečná, skutečnost je jiná. A důkazem mého tvrzení je i veletrh FachPack 2016.

čístVeletrhy mají smysl! FachPack 2016

Balit levněji musí chtít celá firma!

Najít možné cesty, jak snížit náklady na balení, je jedna věc. Úspěšná aplikace těchto úsporných opatření je pak věc druhá. Velké množství firem bere balení a obaly jako nutné zlo. Je to pro ně oblast, které se často nevěnuje potřebná pozornost. Hlavně aby to „nějak“ fungovalo a zboží se dostalo neporušené tam, kam má. Pokud se však firma problematice balení a obalů začne věnovat, je možné pomocí optimalizací nalézt úspory i v řádech stovek tisíc korun ročně. Důležité však je do optimalizace zapojit všechny.

čístBalit levněji musí chtít celá firma!

BIOPLASTY – široký pojem a vizuální ekologie

Bio- a Eko- jsou zaklínadla moderní doby a platí to i v obalovém průmyslu. Mnoho obchodních řetězců začalo před několika lety místo klasických tašek nabízet jejich ekologičtější variantu – rozložitelní, bio, recyklované, degradabilní a další tašky. „Biotaška“ je dnes „povinná“ v každém super/hyper řetězci. Bohužel, jak to bývá, dobré myšlenky se razantněji chopili „tvrdí“ obchodníci, marketingoví a PR šéfové, kteří o problematice bioplastů a zacházení s nimi neměli příliš ponětí. Anebo možná záměrně celou věc zjednodušovali, jen aby v očích veřejnosti a zákazníků vypadali jako dostatečně „zelení“. Pro takové chování již existuje termín greenwashing, tedy záměrná dezinformace za účelem prezentovat se jako environmentálně zodpovědná společnost.  Jak to tedy s bioplasty je ve skutečnosti?

čístBIOPLASTY – široký pojem a vizuální ekologie

© BALTE LEVNĚJI 2014, všechna práva vyhrazena  |  vytvořil Kurzor, s.r.o.

Kurzor.net