Blog
Snižujte náklady! Ale s rozumem…
Každá racionálně hospodařící firma by měla neustále hledat cesty, jak snížit náklady. A tak to má být, protože tak je to správné. Ale i hledání úspor by mělo být v mezích zdravého rozumu a na základě úplných relevantních informací a podkladů. A to je mnohdy kámen úrazu. V poslední době se totiž stále častěji objevují téměř zázračné nabídky na optimalizace a úspory nákladů. Tyto nabídky předkládají poradenské firmy, které jsou „experty na cokoli“, a slibují tak snížení nákladů na energie, stroje, IT, ochranné pomůcky a mnoho dalšího, obalové materiály nevyjímaje. Dříve než na takovou nabídku kývnete, pořádně se zamyslete…
Ocelové nebo plastové vázací pásky?
V dnešním článku se blíže podíváme na jeden ze základních fixačních prvků, bez kterého by dnešní transport produktů jen stěží fungoval. Vázací pásky se používají například k uzavírání přepravních obalů, při tvorbě a fixaci manipulačních jednotek, svazkování či paletizaci. Historicky první se začaly používat ocelové vázací pásky (nepočítám-li lana či provazy). Později se začaly používat vázací pásky vyrobené z plastů. Pojďme se podívat na výhody a nevýhody jednotlivých materiálů a samozřejmě také na to, jak je to s náklady u jednotlivých druhů vázacích pásek.
Balení pro eshopy (1)
Internetové obchody a online nákupy jsou fenoménem posledních let. V roce 2016 působilo v České republice více jak 36 000 e-shopů, ve kterých Češi utratili téměř 100 miliard korun. Za těmito čísly se skrývají miliony zásilek směřujících od prodejců k zákazníkům. Drtivou většinu zásilek přepravují k zákazníkům smluvní dopravci a je tedy nutné je pořádně zabalit (a ochránit tak během přepravy před poškozením a nepovoleným otevřením). Jak na to?
Lepicí páska - používáte tu správnou?
Lepicí pásky jsou jedním z nejběžnějších obalových prostředků. Aplikací lepicích pásek je celá řada, např. přelepování palet, zalepování krabic, fixace fólií, zalepování zásilek a mnoho dalších. A spotřebuje se jich při tom obrovské množství. Například naše společnost jen v České republice prodá ročně více jak 156 tisíc kilometrů lepicích pásek (což je skoro čtyřikrát okolo Země). Ohledně lepicích pásek mám dvě zkušenosti. Za prvé mnoho firem rozlišuje lepicí pásky jen podle barvy a šíře. Za druhé jen minimum firem si uvědomuje, že v rámci správné aplikace vhodných lepicích pásek lze ušetřit náklady a předejít problémům. Používáte lepicí pásky? Pojďme se tedy na ně podívat trochu blíž.
Exportní balení (samozřejmě levněji)
V dnešním provázaném světě, kdy obchoduje každý s každým a materiály, polotovary a produkty nacestují tisíce kilometrů, jsou na obaly kladeny opravdu vysoké nároky. A netýká se to zdaleka jen spotřebitelských obalů. Asi nejnáročnější oblastí je exportní neboli zámořské balení, v rámci kterého jsou baleny například technologické celky, strojní zařízení, dopravní prostředky větších rozměrů a vysoké hodnoty. Ale i v rámci tak náročného balení se dá optimalizovat, aplikovat moderní postupy a materiály.